Unelmien kesätyö

Kesätytöni kukkakauppa Valla Fiinissä päättyi viikko sitten keskiviikkona ja täytyy sanoa että olo on   ollut aina paikoitellen todella haikea.

Olen haaveillut kukkakaupassa työskentelystä aivan pienestä tytöstä lähtien ja tänä kesänä ihmisten kanssa keskustellessani olen aika monen muunkin suusta saanut kuulla lauseen "Olen aina ajatellut että kukkakaupassa olisi ihanaa olla töissä", ja niinhän siellä oli!<3 Tykkään kauheasti touhuamisesta, siitä tunteesta kun tekemistä riittää. Ja kun touhuaminen tapahtuu ah niin ihanien kukkien ympärillä niin mikäs sen parempaa! Tämä koko kesä on ollut yhtä suurta uuden oppimista. Minun työni on käsittänyt  hollannista saapuvien leikkokukkien käsittelyä ja ruukkukasvien hoitoa, asiakaspalvelua, somistusta ja paljon paljon muita pieniä ja isoja hommia. Muutaman ihmisen työvoimalla pyörivässä erikoisliikkeessä on kaikkein parasta se että sitä pääsee tekemään vähän kaikenlaista hommaa joka päivä ja vaihtelevuus tekee tottakai työstä entistä mielekkäämpää. Kimppuja tai asetelmia en toki osaa vieläkään tehdä; ne vaativat tekniikkaa ja taitoa joiden kehittyminen taas vaatii kunnon koulutuksen.

Vaikka työn monipuolisuus ja laajuus yllätti niin suurin yllätys minulle oli kuitenkin se syvyys jolla  asiakaspalvelua kukkakaupassa tehdään. Vaikka olen aiemminkin ollut pääasiassa pelkästään asiakaspalvelutöissä on työni pyörinyt asiakkaiden suhteen hieman arkisemmissa toiminnoissa. Toki kukkiakin ostetaan paljon arkea ilahduttamaan, mutta hyvin suurta osaa näyttelevät merkkipäivät, ristiäiset, rippijuhlat, valmistujaiset ja häät. Ja vähintään yhtä suuressa osassa ovat ne hetket kun otetaan osaa läheisen suruun tai tilataan surukukkia hautajaisiin. Näissä tilanteissa se tapa jolla asiakasta palvellaan on ensiarvoisen tärkeää; kyse ei ole mistään oikeista sanoista tai teoista vaan herkkyydestä olla ihminen ihmiselle hetkenä joka voi olla asiakkaalle hyvin vaikea. 
Koen itse että juuri ihmiset ovat minun juttuni ja olen todella kiitollinen että minut päästettiin myös kassan taakse palvelemaan meidän ihania asiakkaita ja oppimaan mitä hyvä asiakaspalvelu todella on.  

Olen myös päässyt suurella ilolla seuraamaan läheltä Valla Fiiniä yrityksenä joka pyörii aivan mielettömällä naisenergialla. Työt tehdään ja asiakkaat palvellaan aina parhaan mahdollisen kyvyn mukaan ja kykyä jos jotain Valla Fiini -nimen takaa löytyy. Pauliina ja Henriikka ovat molemmat alansa rautaisia ammattilaisia, mutta eniten heissä ihailen nöyryyttä ja avarakatseisuutta omaa työtään kohtaan; halua oppia uutta ja pysyä ajan hermoilla jatkuvasti muuttuvassa estetiikan maailmassa. Heidän palonsa ja intonsa omaa juttuaan kohtaan jos joku on inspiroivaa! Ihmiset ovat ne jotka luovat työpaikalle tunnelman ja tekemisen meiningin ja olen ollut äärimmäisen onnekas päästessäni mukaan Valla Fiinissä hyörivään tehotiimiin jossa työntekijät välittävät asiakkaiden lisäksi myös toisistaan. 


On vaikea kuvailla miten paljon tämä kesä on minulle 29 vuotiaalle 6 vuotta kotona lasten kanssa majailleelle äidille antanut. Olen saanut toteuttaa yhden unelmistani ja vielä upeiden naisten rinnalla.

Kiitos Pauliina ja Henriikka tästä kesästä!
Te olette niin parhaita!<3<3



Nyt on kuitenkin aika suunnata katse kohti tulevaa, itseasiassa ensi viikkoa. Silloin alkaa tämän mamman öö... fuksivuosi, jonka riennoista taitaa pääasiallisesti nyt kuitenkin vastata tämä meidän kolmen apinan ylläpitämä kotisirkus. Ehkä kuitenkin seuraan sitä sirkusta haalarit päällä...;)

Kommentit

Suositut tekstit