Brysseli + Antwerpen + YSTÄVÄT

Teimme Miamin reissun yhteydessä piipahduksen myös Belgiaan siellä asuvien rakkaiden ystäviemme luokse. Päätimme lyödä kaksi kärpästä samalla iskulla ja yhdistää euroopan ja amerikan lomamme sekä ajan että rahan säästämiseksi. Jetairin suorat lennot Brysselistä Miamiin maksoivat nimittäin saman verran kuin lentomme Helsingistä Brysseliin eli olivat varsin edukkaat kilometrimäärään nähden.
Menomatkalla yövyimme ystäviemme luona Brysselissä yhden yön puhtaasti lentoaikataulujen vuoksi, mutta takaisin tullessa vietimme heidän luonaan neljä päivää. Miamin lento oli perillä Brysselissä paikallista aikaa seitsemältä aamulla joten meidän yöunemme jäivät aika vähäisiksi, mutta perillä odottava loistava seura sai aikuisten lisäksi myös Eemilin ja Eevin sinnittelemään hereillä koko ensimmäisen päivän iltaan asti ja aikaero olikin sitten selätetty heti alkuunsa.:)

Ensimmäisenä päivänä Brysselissä oli ihan super kuuma ja rauhallinen piknik Schumanin puiston varjoissa tuntui enemmän kuin hyvältä vaihtoehdolta.

Tai no rauhallinen piknik... Lapset istuivat paikallaan tasan sen ajan kun pikavauhtia sulavat jätskit oli syöty ja sitten olikin taas täysi meno päällä!:D

Schumanin puisto on muuten aivan mielettömän kaunis ja vehreä näky kivitalojen keskellä ja sen päässä sijaitseva riemukaari on vähintäänkin vaikuttava ilmestys.

Puistoilun jälkeen lähdimme takaisin ystäviemme luokse suihkuun ja siistiytymään ja illaksi meille oli varattu pöytä paikalliseen sushiravintolaan Kabukiin jossa nautittiin melkoisen maittava dinneri!:)

Seuraavana päivänä suuntasimme junalla tunnin matkan päässä sijaitsevaan Antwerpeniin. Aivan ihana kaupunki josta löytyy muuten myös todella hyvät shoppailumahdollisuudet! Antwerpenin rautatieasema on ihan mielettömän kaunis sekä sisältä että ulkoa.

Keskieuroopan vanhoissa kaupungeissa on aivan omanlaisensa viehätys. Kadut ja niiden rakennukset ovat toinen toistaan kauniimpia, sokkeloisempia ja johtavat aina jollekin viehättävälle aukiolle.

Antwerpen on euroopan timanttikaupan keskus.

Ystävämme muuttivat Brysseliin tänä keväänä, mutta asuivat siellä myös Eemilin olessa vuoden ikäinen. Silloisella reisulla poikkesimme kuvan kauniissa Bryggessa jossa käyntiä suosittelen myös jokaiselle Belgiaan matkaavalle, aivan mieletön keskiaikainen kaupunki joka tuntuu kokonaisuudessaan yhdeltä suurelta ulkoilmamuseolta!

Antwerpenissä poikkesimme lounaalla Bella Patio nimisessä ravintolassa jonka lasitetulla ja suojaisalla terassilla oli mukava nauttia lounasta tuulisena päivänä. Mieheni odotti koko matkan koska pääsee syömään perinteiset simpukat ja nyt oli se aika ja paikka. Pakko myöntää että syöminen on aina meidän perheen lomailuissa yksi ehdottomista kohokohdista!:D

Mmmm.. Alkupalaa..

...ja pääruokaa.

Iisak haisteli herkullisia tuoksuja vaunuissaan.

Miun poikain.<3
Seuraavana päivänä ystävillämme oli työpäivä ja me otimme pikku H:n mukaamme ja lähdimme neljän lapsen pesueella Brysselin keskustaan kiertelemään. Saatiin aika monta hymyilevää katsetta osaksemme ja Eeviä ja pikkuH:ta luultiin jatkuvasti kaksosiksi.

Ei kaksoset mutta bestikset kyllä!<3<3

Välillä pysähdyttiin vähän puhaltelemaan saippuakuplia, ne ovat kyllä takuuvarmoja viihdyttäjiä!

Lentomme lähti neljännen päivän iltana joten meillä oli vielä aamupäivällä aikaa vierailla Brysselin luonnontieteellisessä museossa jossa on euroopan suurin dinosauruskokoelma. Tämän kohteen mieheni oli bongannut ennen matkaamme ja päätimme että siellä ehdottomasti käytäisiin ja kaiken lisäksi perillä huomattiin että museo sijaitsee kävelymatkan päässä ystäviemme kotoa. Harmi kyllä minulla on museosta vain tällaisia kännykällä napsittuja kuvia, mutta paikka oli todella hieno, moderni ja hyvänä pidetty!

Sitten olikin ihana loma lopuillaan.. Pitkän reissun jälkeen on aina kiva palata kotiin, mutta tämä lomamatka jätti taakseen myös ison ikävän.

Ystävät ovat elämän sokeri, suola ja suklaa!<3

Anonyymi sanoi…
Ihana postaus <3 Juurikin samoissa maisemissa tallusteltiin pikku H:n kanssa viime viikolla! Aurinkoista elokuuta teidän koko perheelle! t. helmi_nauha :)