Ammattina rakkaus

Toivottavasti jokaisella äidillä oli eilen rakkauden täyteinen päivä. Meidän perheen äitienpäivä oli pyhitetty elämämme upeimmille naisille. Minulle äitinä äitienpäivä tuntuu vieläkin tuoreelta, mutta tärkeältä asialta. Jotenkin tuo päivä minun sydämessäni kuuluu vielä omalle äidilleni, anopilleni ja minun ja mieheni isoäideille. He ovat sentään rakastaneet ja hellineet omia lapsiaan, lastenlapsiaan ja timanttikerho vielä lastenlastenlapsiaankin. Niimpä meille oli tärkeää viettää aikaa jokaisen hienon naisen seurassa. 


Päivä alkoi mieheni isoäidin luota ja päättyi omien isoäitieni luokse. Välissä suuntasimme Vuojoen kartanoon Äitienpäivälounaalle omien- ja appivanhempieni kanssa. Valmis pöytä takaa sen että yhtenä päivänä kukaan meidän perheen naisista ei joudu kyökin puolelle.;)





Kartanon pihalta lähtee"päättömän ratsumiehen kuja".. Vanhojen puiden muodostama hiekkatie on upean mystinen ja jylhä näky. 

Tältä ratsumieheltä löytyy pään lisäksi tiettävästi myös napa...
Valkovuokkoja olivat maat ja mannut tulvillaan.
Äitiys ja vanhemmuus ovat suurin lahja mitä olla voi. Juicen osuvin sanoin "Sain ammatiksi rakkauden, mutta en tee sitä työksi." Minun kaksi aarrettani antavat tuhannesti enemmän kuin ottavat, siksi olen melko varma siitä että me äidit omaamme maailman parhaimman ammatin. Kasvatetaan siis ylpeinä omia kauniita taimiamme!


Rajat ja rakkaus. Ne olivat minun äitini resepti ja hartaasti toivon lasteni saavan omasta kodistaan samat eväät. Seuraavat sanat jos jotkin kuvaavat täydellisesti omaa äitiäni joka on muuten silkkaa timanttia koko nainen!


Se miten hyvä koti on,
ei riipu rikkaudesta,
eikä väljyydestä.
Ei kauneudesta, 
eikä ylellisyydestä.
Kaikki riippuu äidistä.

Kommentit

Laura P sanoi…
Ihana postaus, ihana äiti ja ihanat lapsukaiset! <3

Suositut tekstit