Pääsiäis DIY

Moikka vaan! Vihdoin sain mun pääsiäisaskartelut valmiiksi. Mulla on tapana suurella tohinalla aloittaa nämä mun projektini ja joka ikinen kertaa saan huomata että niihin menee monta päivää. Syy ei TODELLAKAAN ole siinä että projekti olisi jotenkin yltiöpäisen hankala tai aikaa vievä, syy ei myöskään ole siinä ettenkö löytäisi päivästä kahta tuntia jolloin vain näpertäisin itsekseni... Ainoa syy olen minä itse ja minun persuustani polttelevat muurahaiset jotka eivät salli  rauhassa paikallaan istumista.  

Mutta asiaan eli tekemiini munakoristeisiin joista tuli mielestäni ihan söpösiä. Ohjeen bongasin uusimmasta Talo & Koti -lehdestä(tosin tapani mukaan vähän sovelsin), joten jos kaipaat selkeitä ohjeita kannattaa napata tuo lehti hyllyltä ostoskärryihin..;)

Viikatut paperimunat

Tarvitset:

Kuviopaperia
Nauhaa
Liimaa
Koristehelmiä



- Leikkaa kahdesta erilaisesta kuviopaperista munan muotoisia soikioita(kuusi kumpaakin kuviota, eli yhteensä 12).  Liimaa soikiot vastakkain niin että toinen kuvio tulee toiselle puolelle ja toinen toiselle. Taita soikiot tämän jälkeen keskeltä kahtia.


- Jaa taitetut soikiot kahteen pinoon (3kpl ja 3kpl). Sido pinot narulla niin että taitettujen soikioiden "selät" tulevat vastakkain ja solmu tulee soikioiden yläpäähän. Jätä solmun jälkeen reilusti vapaata narua tulevaa ripustuslenkkiä varten. 


Taitettujen soikioiden selät vastakkain, solmu yläpäässä ja n. 10cm vapaata narua.

- Kiinnitä joka toiset soikion puolikkaat liiman avulla kiinni yläreunastaan ja joka toiset alareunastaan. Jatka niin kunnes kaikki sivut on yhdistetty toisiinsa. Pujottele soikion yläpäässä oleva narun pää koristehelmen läpi ja solmi tämän jälkeen narun päähän vielä ripustuslenkki. 




 Itse tein monta erilaista munaa ja aion laittaa ne hiirenkorvilla oleville koivunoksille roikkumaan. Niin ihanaa kun pääsiäisaika on vihdoin kirjaimellisesti käsillä. <3



Mukavaa viikon jatkoa!:)

Kommentit

Suositut tekstit